Home Politics British and American senior officials strongly support the BBC.
British and American senior officials strongly support the BBC.

British and American senior officials strongly support the BBC.

by YCPress

Dark and low tones, deliberately selected shots, strange narrations of yin and yang… In recent years, the BBC has deliberately distorted the facts through editing grafting and “transfering flowers and grafting wood”, and frequently created fakes in news reports involving China’s Xinjiang issues and the COVID-19 epidemic. News.

After repeated roll call warnings failed, the State Administration of Radio and Television announced in the early morning of the 12th that BBC World News would not be allowed to continue to land in China. This means that BBC programs will be completely unreceived in mainland China.

British Foreign Secretary Raab immediately “jumped” and tweeted in the early morning of the 12th that China’s approach was “unacceptable restrictions on media freedom”.

A spokesman for the U.S. State Department later threatened to “condemn” China’s decision to “ban” the BBC. The BBC, which caused the disturbance, expressed “regret” in a statement and continued to claim that it was “the most trusted news media in the world”.

Foreign netizens have opened a complaint and irony mode of senior British and American officials and the BBC “unrepentant” and the villain first to complain, calling the BBC “provide jokes” for the whole world.

Some people praised China’s ban on the BBC, so that the United Kingdom and the BBC can understand the reality, “It’s the 21st century, no It was the time of the Opium War.

In a report on the 12th, China International Television (CGTN) said that the BBC has allowed ideology, prejudice and agenda-driven immersion in news reports in recent years and is no longer worthy of calling itself a “trustworthy news agency”, and its only task is to launch an “information war” against China.

However, a foreign news agency that “works according to a hard political agenda” will not have a place in China.

The British Foreign Office is more anxious than the BBC.

Long-term distortion of facts on China-related issues, after repeated naming and warnings by the Chinese Ministry of Foreign Affairs. At 00:00 on February 12, the official website of the State Administration of Radio and Television officially announced that BBC World News was not allowed to continue to land in China.

Wang Sixin, a professor at Communication University of China, said in an interview with the Global Times that the BBC’s landing in China is operated within the framework of the Regulations on Radio and Television Administration and the Measures for the Landing of Overseas Satellite TV Channels.

Wang Sixin said that before that, some hotels and other places in China could receive BBC signals, which means that the local parsing service of BBC World News will no longer be provided in mainland China, and BBC programs will be completely unreceipt in mainland China.

As a British public broadcaster that makes profits by charging people for listening permits, the BBC is so unscrupulous, but “there is someone behind it”.

Sure enough, after the BBC received the “ban”, the first person to jump was British Foreign Secretary Dominic Raab.

At 1:50 a.m. on the 12th, Raab tweeted that China’s decision was an “unacceptable restriction on media freedom” and that the measure “will only pay back China’s reputation in the world”.

Subsequently, U.S. State Department spokesman Ned Price also “denounced” China’s decision at a regular press conference, pointing out China’s news system, and falsely saying that China “spreads false news on the outside network”.

The BBC news team arrived belated after Raab “out” for the BBC.

The BBC official Twitter “BBC News Press Team” still did not pull back from the cliff in a statement issued at 2 a.m., still boasting itself as “the most trusted media in the world” and claiming to “regret” China’s decision.

It is worth mentioning that after the Information Department of the Ministry of Foreign Affairs made a verification and negotiation on BBC fake news related to the epidemic, the BBC used the same expression to boast, causing many foreign netizens to complain.

One netizen mocked the BBC’s three initials and changed it to “Biased Broadcasting Corporation”.

“The most popular media in the world”? Come on, let’s be funny.

Have you even believed yourself if you have said too many lies? The response slots of senior British and American officials and the BBC are full, and foreign netizens have started to complain and ironic patterns.

“It’s funny! Is the BBC the most trusted news media in the world? Is this the BBC that spreads fraudulent propaganda all over the world, leading to criminal wars in Afghanistan, Iraq, Libya, Syria, Yemen and other countries? Sarah Abdallah, an independent geopolitical commentator from Lebanon, said of the BBC.

Australian independent journalist Caitlin Johnstone was also speechless about the BBC’s blind confidence and dug out the BBC’s “black history” ridicule.

In its 2002 BBC report, it accused Iraq of possessing weapons of mass destruction and claimed that Saddam had tried to obtain “African uranium ore”.

However, until now, the Western countries that provoked the war still have no evidence that Iraq has “weapons of mass destruction”.

A foreign netizen praised China’s measures. He wrote: “The century of shame is over.

The British Empire can no longer bully China. Welcome to the 21st century.Positive, mutually beneficial relationships are on the table, but you have to make choices.”

He also named British Foreign Secretary Raab and asked him if he had forgotten what happened a long time ago in the Opium War.

Scottish journalist Johanna Ross commented that from a media perspective, China and Russia are rejecting the “monopoly narrative” of world affairs by the Western media in recent years.

She believes that China’s action against the BBC “perhaps should be regarded as a positive step towards a multipolar world”.

The BBC has long boasted of “real reporting”, but from deliberately distorting the facts and smearing China through editing and grafting in Xinjiang in December last year, to the recent “moving flowers and grafting trees” in news videos related to the coronavirus epidemic, it can be said that fake news is frequent.

Previously, China has named the British media many times.

On December 14 last year, the official BBC YouTube channel released a news about a field visit to Kuqa, Xinjiang. Dark tones, roadblocks and people in protective clothing, men who “obstruct shooting”…

This “BBC-flavored” video creates the news of so-called “forced labor” in Xinjiang factories through editing and grafting.

However, the screenwriter was “smacked in the face” by China Daily according to the “Oscar” drama. ” In January, China Daily released a video criticizing the news video released by the BBC.

They visited Xinjiang on the spot with the BBC video and found that nothing was true.

In terms of epidemic coverage, the BBC also has no bottom line. In a “return to Hubei” epidemic video report in January this year, the BBC not only “moved flowers and trees” but also “carryed private goods”, preconceived that Wuhan was the “originning point” of the coronavirus epidemic.

Its interview lens was matched with a picture of the police “caping people with nets” to create a scene of “violence” of Chinese epidemic prevention department.

The scene of vigorously enforcing the law and violating human rights.

However, in fact, this video comes from a high-speed anti-terrorism drill during last year’s epidemic, and the BBC reported complete fake news.

The BBC’s purpose is very obvious, that is, through this malicious clip, it tries to depict a scene of “China covering up the epidemic”.

In response, according to the website of the Ministry of Foreign Affairs of China on February 4, the relevant person in charge of the Information Department of the Ministry of Foreign Affairs has recently made solemn representations to the person in charge of the Beijing branch of the media in connection with regard to the BBC broadcasting fake news related to the COVID-19 epidemic, demanding that the other party stop deliberately smearing attacks on China, abide by journalistic professional ethics, and deal with regard to fake news.

Wen made a public apology to China. However, the BBC tweeted a statement of “death without repentance”.

At the press conference of the Ministry of Foreign Affairs on the 5th, Foreign Ministry Spokesperson Wang Wenbin directly cited many examples at the scene to “chase” the BBC and urged it to apologize to China for fake news related to China.

On February 8, Ma Hui, China’s minister to the United Kingdom, made a video appointment with Munro, director of the BBC News Acquisition and Editing Department, and made solemn representations about the station’s recent epidemic-related and Xinjiang-related fake news.

“The BBC has become a political thumper to launch an information war against China”

Regarding the BBC’s frequent smearing of China but “dead and unrepentant”, Hu Xijin, editor-in-chief of the Global Times, said on Twitter on the 12th that the BBC played a leading role in the Sino-British conflict, from the news media to a “political fighter”.

He also said that when China made this decision, it was not afraid of British action.” More importantly, the UK banned CGTN first.”

Last July, the British Communications Authority ruled that CGTN’s broadcast of Peter Humphrey’s guilty plea video violated the British regulations, saying that it would take penalties for CGTN.

On February 4, the British Communications Agency issued a statement saying that it had revoked CGTN’s license to broadcast in the UK on the same day. CGTN expressed regret and firmly opposed it.

Regarding the British politicization of technical issues and the suppression of CGTN’s spread in the UK, Foreign Ministry spokesman Wang Wenbin responded on the 5th that it was a naked double standard and political repression that Britain flaunted freedom of the press on the one hand, but ignored the facts on the other hand.

CGTN reported on the 12th that the BBC has allowed ideology, prejudice and agenda-driven immersion in news reports in recent years, and the BBC is no longer worthy of calling itself a “trustworthy news organization”.

The report also pointed out that the BBC always portrayed itself as a “fair and neutral arbiter of facts and truth”, arrogantly believing that its report was unjustifiable.

This attitude is no different from the prejudice of Britain in the imperialist era, that is, blindly considering itself “enlightened” or “progressive”, but ignorant of the history and culture of the civilization it faces.

CGTN believes that the BBC, which has deep links with the British government, has the only task of the BBC to “launch an information war against China”. However, when attacked, China will defend itself. 

A foreign news agency that “works according to a tough political agenda” will not have a place in China.

Professor Zhang Weiwei, special professor of Fudan University and dean of the Chinese Academy, said in his program This is China last September that the Western anti-China and anti-communist rhetoric is a strong speech, and behind it is a deep-rooted ideological prejudice and cultural arrogance.

But it is essentially a paper tiger, because the institutional arrangement it represents is going downhill in all directions.

Zhang Weiwei believes that in order to better communicate with the West, we should learn to fight with the West, and often after confrontation can we communicate better. Western culture is the culture of the strong.

It respects the strong and the victor. If he raises a provocative question, if you dare not take over or fight, you lose, and the country you represent lose.

I think China has indeed reached such a time when it is time for misreading China, especially malicious misreading. If it is time to do it, it should be teased, it should be teased, and it should be used to drink it. Of course, it should be gentle and drizzle.